Quick-guide til opsætning af din første Chatbot
Denne guide sætter dig nemt og hurtigt i stand til at oprette din første Chatbot på facebook og på dit website.

Step 1 – Facebook side og Chatfuel konto

Hvis du ikke allerede har en facebook side, så skal du oprette en, og derefter skal du oprette en konto hos Chatfuel (Eller en anden udbyder af Chatbot programmer, hvis du foretrækker det).

Du har sikkert allerede en facebook side at tage udgangspunkt i, og det er gratis at oprette en konto hos Chatfuel. Det kan du gøre her: https://chatfuel.com

Step 2 – Opsæt en velkomsthilsen i din Chatbot.

Når din facebookside og din Chatfuel konto er forbundet, så kan du starte helt fra bunden med at bygge din Chatbot op.

Først og fremmest skal du skrive en velkomstmeddelelse. Det er et krav fra facebook at den er til stede, og det er også et naturligt udgangspunkt for selve opbygningen af Chatbotten.

I den første meddelelse skal du bede potentielle brugere om tilladelse til at sende dem beskeder i fremtiden. Dette kan sammenlignes med tilmelding til et nyhedsbrev.

En typisk velkomstmeddelelse ser sådan ud: 
velkomstmeddelelse i din chatbot
Step 3 – Opsæt en standardmeddelelse ved manglende svar.

Inden du kan aktivere din Chatbot, skal du også sørge for at lave en meddelelse, som chatbotten automatisk sender ud, hvis den ikke genkender brugerens spørgsmål. Du er allerede nået langt i dit set up, hvis du i forbindelse med denne meddelelse giver brugeren mulighed for at kunne sende dig en besked via e-mail eller livechat.

Ligeledes er det en god ide at give brugeren mulighed for at komme tilbage til udgangspunktet.

Disse punkter gør at brugeren ikke ender i en blindgyde, selv om Chatbotten ikke har svar på brugerens specifikke spørgsmål.

En meddelelse, der opfylder disse krav, kan se således ud:
Default answer besked i din chatbot
Step 4 – Emner og oversigt.

Det sidste step, du skal igennem for at komme i gang med din første Chatbot, er at lave en oversigt over de emner, du har valgt at Chatbotten skal indeholde. Det kan f.eks. være åbningstider, priser og kontaktinformationer.

En helt simpel oversigt kan se således ud:
Information menu i din chatbot
Når du har udarbejdet din oversigt, skal du selvfølgelig huske at tilføje selve informationen under de enkelte punkter i oversigten, så brugeren har noget at klikke ind på og læse om.

Bingo – Så er du i gang

Når du har gennemført disse 4 enkle step, så har du faktisk en fuldt funktionsdygtig Chatbot, der kan svare automatisk på beskeder uden at ende i blindgyder.

Herefter kan du i ro og mag bygge videre på din Chatbot. Det er enkelt og effektivt at definere brugernes behov ud fra de forskellige spørgsmål, der stilles til Chatbotten. Dem skal du blot tilføje til din oversigt.

Ovenstående er en nem måde at komme i gang med Chatbot på, og den måde jeg anbefaler i langt de fleste tilfælde.

Du kan prøve en Chatbot, der er bygget op ud fra disse enkle principper her: https://m.me/contentflowdk
FB Comments Will Be Here (placeholder)
Chatbot -Lær hvordan de bruges-
Få chatbot nyheder
Copyright MI Trade
Powered By ClickFunnels.com