Fordele og ulemper ved Chatfuel Chatbots
Jeg har researchet og testet rigtig mange Chatbot-platforme, både markedsledende, upcoming og stort set ukendte. Der er fordele og ulemper ved dem alle, og de skal overvejes grundigt, inden man træffer sit valg.

Overvejelserne skal nøje sammenholdes med de krav man har til Chatbottens funktionalitet.

Jeg har efterhånden bygget mange forskellige Chatbots op. De er primært centreret omkring kundeservice og/eller FAQ, og de kan ligge enten på virksomhedens facebook side, og/eller direkte på virksomhedens website.

Når disse Chatbots skal bygges, så er min favoritplatform Chatfuel, fordi den i langt de fleste tilfælde understøtter alle de krav, som opstilles.

Der kan f.eks. være tale om en webshop, der stiller krav om at 90 % af alle henvendelser besvares via Chatbotten, og at de resterende 10 % automatisk sendes direkte fra Chatbotten, til virksomhedens e-mail adresse. Med et sådant set up, bruger kundeservice ikke dyrebar tid på at tjekke de beskeder, der falder udenfor Chatbottens standardindhold.

Dette er blot et af eksemplerne på et krav, som Chatfuel-platformen understøtter.

Fordele ved Chatfuel
  • Chatfuels standardudgave er gratis, og dækker 80% af alle platformens funktionaliteter.
  •  Platformen er utrolig nem og brugervenlig at arbejde i. 
  •  Du kan bygge et uendeligt antal Chatbots på din konto - både til test og produktion.
  •  Chatfuel virker på desktop, tablet og mobil, uanset om vi taler Apple, Google eller andre.
  •  Du kan klone dine forskellige Chatbots, og dermed genbruge elementer, som allerede er opsat. 
  •  Platformen performer stabilt og der udvikles hele tiden nye features og forbedringer. 
  •  Der er et online Chatfuel forum på Facebook med +40.000 aktive deltagere. 
  •  Chatfuel har gode integrationer til mange forskellige services. 
  •  Du kan modtage betaling direkte i Chatfuel.
Det lyder jo meget godt... Er der slet ingen ulemper?
Jo, selvfølgelig er der det, men de er faktisk ikke mange…

Ulemper ved Chatfuel
  •  Deres ’Talk to human’ funktion er ikke den nemmeste at bruge.
  •  Når man bygger store Chatbots, kan flowet og overblikket blive svært at gennemskue.
  •  ’People’-muligheden findes kun i ’Pro’ udgaven. ’People’ dækker over en masse uddybende brugerdata, man kan få adgang til. 
  •  ’Pro’ udgaven er dyr i forhold til andre platforme. 
Hvornår skal jeg så vælge Chatfuel-platformen?

Jeg anbefaler at man vælger Chatfuel i langt de fleste tilfælde. Dog vil det endelige svar på spørgsmålet afhænge af din virksomheds individuelle behov, og der kan være tilfælde hvor andre platforme er bedre. 

Som jeg indledningsvist påpegede, er det derfor vigtigt at du starter med at lave en kravspecification, samt en oversigt over det flow, der ønskes opsat i Chatbotten. Til denne analyse, anbefaler jeg altid at udarbejde et Mindmap, som beskriver flowet i blokke og peger på eventuelle integrationer.

Som hjælp til det indledende arbejde, er det også altid en god ide at opsætte en test Chatbot. Den kan fungere som en rigtig god indikator for, om Chatfuel-platformen i sidste ende lever op til dine krav.

Hvis du har spørgsmål omkring Chatfuel-platformen, og om den kunne
være noget for dig, så er du altid velkommen til at kontakte mig her: https://m.me/contentflowdk?ref=LiveChat
FB Comments Will Be Here (placeholder)
Chatbot -Lær hvordan de bruges-
Få chatbot nyheder
Copyright MI Trade
Powered By ClickFunnels.com